Varoitus!

Tämän blogin sisältö saattaa olla haitallista mielenterveydellesi. Blogi sisältää materiaalia, joka saattaa järkyttää lapsia sekä mieleltään herkkiä ja yksinkertaisia lukijoita.

keskiviikko 11. maaliskuuta 2009

Unicefin vaunukampanja loppuun asti ajateltu

Unicefin viimeisin Will somebody think of the children -kampanja onnistui menestyksekkäästi. Älynväläys aiheutti hätäkeskukseen 15 turhaa puhelua.

Kampanjassa kaupungille oli jätetty tyhjiä lastenvaunuja, joista kuului nauhalta vauvan itkua.

Viranomaisille oli tiedotettu asiasta etukäteen. Hätäkeskus ei voinut kuitenkaan sivuuttaa yhtäkään vaunuihin liittyvää hätäpuhelua. "Kyllä saatana joka kerta piti käydä paikan päällä tarkistamassa, koska aina on mahdollista, että jossain olisi oikeastikin ollut hylätty vauva", kertoo hätäkeskuksen päivystäjä.

"Saimme idean kampanjaan perinteisestä susi-tarinasta", selvittää Unicefin tiedottaja Joku Täti. "Tiedäthän, sen jossa poika jekkuilee huutamalla sutta, ihmiset tulevat paikalle auttamaan, ja sitten kun susi oikeasti tuleekin, ketään ei enää kiinnosta."

Auttamaan rientänyt kansalainen löysi vaunuista lapun, jossa luki: "Luulit jo! Hähää!" Kampanjan tavoitteena oli työllistää hätäkeskusta ja saada auttamishaluiset ihmiset ärsyyntymään.

"Ensi kerralla kyllä kävelen ohi, jos näen että joku on pulassa. Tulee mieleen, että toi on varmaan taas joku feissareiden mainoskikka", tilittää vaunuja katsomassa käynyt ohikulkija.