Varoitus!

Tämän blogin sisältö saattaa olla haitallista mielenterveydellesi. Blogi sisältää materiaalia, joka saattaa järkyttää lapsia sekä mieleltään herkkiä ja yksinkertaisia lukijoita.

maanantai 22. helmikuuta 2010

VR hyvittää junakaaosta alennusmyynnillä

VR aikoo "hyvittää" helmikuussa tapahtuneita myöhästymisiä ja junavuorojen peruuntumisia myöntämällä alennuksen maaliskuun kausilipuista.

Sen sijaan, että palvelutason törkeästä rimanalituksesta kärsimään joutunut asiakas saisi jo maksamastaan kausilipun hinnasta osan takaisin, hänen onkin ostettava VR:tä uusi kausilippu saadakseen "hyvityksen".

VR:n markkinointipäällikkö Urpo Kivimiehen mukaan tämä "ei ehkä ole asiakkaan kannalta oikeudenmukaista ja loogista, mutta edullisempaa se on VR:lle, plus tälleen me varmistetaan että ne ostaa lipun vielä maaliskuussakin".

"Saadaan kätevästi kaksi kärpästä yhdellä iskulla, sillä ei ne junat maaliskuussakaan aikataulussa kulje", rasittava Kivimies jatkaa ja pomppii telkkariin mainostamaan monopoliasemassa olevaa yhtiötä kuin paraskin talousnero.

Ai
mo K. Usetus Suomen Kaupan liitosta ylistää VR:n markkinointi-innovatiivisuutta ja aikoo laajentaa "hyvityskäytännön" myös kulutushyödykkeiden myyntiin. Viallisen tuotteen ostanut asiakas ei saisikaan rahojaan enää takaisin, vaan supertarjouksena mahdollisuuden ostaa uuden samanlaisen tuotteen 25% halvemmalla.